Links naar andere sites
Zoeken

Pages: (7) « First ... 5 6 [7]  ( Go to first unread post )

Atlantis, mythe, of misschien realiteit..?
DeDenker
Posted: Jun 9 2004, 17:41 PM

250-500
Group Icon

Group: Experiment
Member No.: 76

Ik heb atlantis gevonden: op mijn reet!

Het ligt op een hoogvlakte, er loopt een breed kanaal naar toe en het centrum is ringvormig.... kan niet missen dus!

(sorry voor de ongebruikelijke platheid, maar mijn punt is duidelijk hoop ik) :P

--------------------
Mundus vult decipi, ergo decipiatur
Bert Jan
Posted: Jun 9 2004, 17:50 PM

Administrator
Group Icon

Group: Admin
Member No.: 1

Misschien nog een vreemde gedachtengang...

Maar ligt Atlantis niet in onze geest?

--------------------
Ik ben niet orgineel in het bedenken van een leuke signature...
arqrex
Posted: Jun 10 2004, 09:44 AM

500-750
Group Icon

Member No.: 106

Ik heb atlantis gevonden: op mijn reet!

Het ligt op een hoogvlakte, er loopt een breed kanaal naar toe en het centrum is ringvormig.... kan niet missen dus!

(sorry voor de ongebruikelijke platheid, maar mijn punt is duidelijk hoop ik)

:blink: :blink: :lol: :lol:

Misschien nog een vreemde gedachtengang...

Maar ligt Atlantis niet in onze geest?

:unsure: :unsure:

Zijn redelijk sterke punten die de heren hier aandragen, maar ik ben eerder geneigd om Atlantis als "verloren gegane glorie" te zien en niet als een soort New-Age-achtige geestenskronkel en al helemaal niet als uiterlijk kenmerk van het eindstation der spijsverteringskanalen. ;) Waarom vraag je je misschien af, welnu omdat ik persoonlijk geloof in het fysieke bestaan van Atlantis.
<_< :fluit: :P

--------------------
"Bijna alles wat u doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat u het doet." - Mahatma Gandhi
Keesb
Posted: Jul 5 2004, 20:26 PM

50-100
Group Icon

Member No.: 144

Vooralsnog is Atlantis een mythe en we zouden wat graag willen dat het bestaan heeft, daarmee voldoet het aan onze verwachtingen dat we er al langer zijn dan we nu aannemen. Zolang het fysieke Atlantis nog niet is gevonden, blijft het een mythe, pas daarna kunnen we het accepteren als "verloren geschiedenis". En hoewel de New Age liefhebbers onder ons Atlantis romantiseren, het is echt ver verleden tijd en niet iets van nu. We kunnen hooguit leren van de fouten die zo een beschaving heeft gemaakt.

--------------------
Keep an open mind.
steckie
Posted: Aug 12 2004, 21:17 PM

0-10

Group: Members
Member No.: 168

ik heb alle 7 de paginas eens doorgelezen en ik heb enkele opmerkingen

atlantis hoeft niet 1 specifiek land te zijn geweest het kan evengoed de naam zijn geweest die plato (of wie hem dat verhaal ook vertelde) gaf aan hoe het vroeger was (bv hun naam voor zoals wij denken van middeleeuwen of rennaicence) dat ze met atlantis een tijdperk bedoelen en geen plaats
dan is er nog voorbij de zuilen van hercules maar dat kan de rest van atlantis zijn begrijp je egypte en griekenland waren atlantis, maar de rest van atlantis lag dan in midden- en zuid amerika, china,.....
atlantis niet als plek maar als idee, tijdperk

gewoon een ideetje dit hoeft niet waaar te zijn eigenlijk geloof ik het zelf niet maar als je over iets nadenkt moet je alle kanten bekijken

ik heb ook eens iets gezien over dat ze atlantis in cuba zagen
het voldoet zo aan de plaatsbeschrijving en het klopt ongeveer met gezonken zijn aangezien cuba alleen uit bergen bestaat en het laagland gezonken zou zijn
heel interessant maar ik vind eigenlijk het idee van antartica nog het beste
hoeft niet antartica zelf te zijn kan evengoed een eiland buitedn de kust van antartica zijn (falklands??)

ik geef gewoon wat opmerkingen ik ben eigenlijk helemaal niet zeker waar het gelegen kan hebben

nog enkele andere puntjes zijn dat het volgens mij niet midden in de atlantische oceaan kan liggen: doe eens een atlas open en je zal een bij een vegetatiekaart van de wereld een groene vlek midden erin zien met zeestromingen die er rond lopen die vlek zijn allemaal algen en wier

en niet alleen de piramides zijn ongeloofelijk maar er is ook nog een soort astrologische computer gevonden in een wrak in de middelandse zee
iets met tandwielen en nog wat dat berekeningen omtrent de sterrren kon maken

graag reacties op mijn ideeën uiteraard zelfs als je ze totale rommel vind mag je dat zeggen (wel een reden waarom tuurlijk)
walvos
Posted: Dec 26 2004, 13:37 PM

0-10

Member No.: 196

Even een aantal opmerkingen;

er wordt gesuggereerd dat zo'n beetje iedereen de piramides had kunnen bouwen. Als je hier wat dieper op in gaat, zul je zien dat dit onjuist is.
- er zijn blokken gebruikt die men met moderne technologie nauwelijks kan verplaatsen.
- er zijn hele smalle schachten van 3-4 cm in gemaakt die dwars door de piramides heen lopen en die wijzen op het sterrenbeeld orion, zoals het 12.000 jaar geleden aan de hemel stond.
- de piramides zijn ook gebouwd volgens het sterrenbeeld orion.

Over Atlantis:
Plato heeft niet gezegd dat Atlantis bij de zuilen van Hercules lag, maar VOORBIJ de zuilen van Hercules. Dit betekent ergens in de Atlantische oceaan. Ook heeft Plato gezegd dat het een heel groot continent, de precieze woorden zijn me even ontschoten.

Iemand zei ook dat hij zag dat er de ene keer 10.000 jaar en de andere keer 12.000 jaar gebruikt werd. Dit komt omdat we nu in het jaar 2000 na christus zitten.
barbaria
  Posted: Mar 8 2005, 17:11 PM

0-10

Member No.: 216

De berberbevolking van nu in noord afrika zijn de oorsproklijke bewoners van Atlantis . Mensen van Atlantis waren mensen die de gave hadden in eigen beleving op te gaan en te beleven wat het wil en te zien wat het wil zou als het verbeeld . snap je`m . ze konden zelfs korte afstanden zweevend overbruggen ,
net engelen door de lucht . puur door de innelijke beleving van de ziel der mens .
« Next Oldest | Verdwenen culturen | Next Newest »

Topic OptionsPages: (7) « First ... 5 6 [7] 

Hosted for free by InvisionFree (Terms of Use: Updated 7/7/05) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.2367 seconds | Archive