Links naar andere sites
Zoeken

Pages: (2) 1 [2]  ( Go to first unread post )

Alles is verklaarbaar

Alles is verklaarbaar
Eens [ 11 ]  [50.00%]
Oneens [ 9 ]  [40.91%]
Geen mening (twijfel) [ 2 ]  [9.09%]
Total Votes: 22
Guests cannot vote 
Athlonian
Posted on Dec 1 2003, 18:52 PM

50-100

Group: Members
Member No.: 9

QUOTE (Janna @ Dec 1 2003, 18:36 PM)
Het is ook totaal belachelijk, dat snap ik ook wel. Misschien een beetje raar, maar het heeft toch iets van humor, de hele mensheid van z'n apropos.. Ik bedoel, wat hebben we dan nog voor houvast? Helemaal niets toch? Maargoed, in het echt zal het wel weer wat minder grappig zijn, natuurlijk.

Er zit natuurlijk wel een verschil in de vraag of iets verklaarbaar is en de vraag wat die verkaring is. Het is wel interessant om te zien hoe de mensheid met de laatste vraag omgaat. Juist omdat we niet overal een verklaring voor hebben, ontwikkelen we theoriën, welke we later proberen te bewijzen, of te ontkrachten. :unsure:

--------------------
Powered by
user posted image user posted image user posted image
rirosa
Posted on Dec 18 2003, 22:38 PM

10-25

Member No.: 44

QUOTE (marina)
Ahum, de bottleneck zit 'm denk ik in het feit dat iedereen een andere reden heeft en wat dan dus verklaarbaar is vorr de één is misschien onverklaarbaar voor de ander.
Tenzij, je bereid bent de reden van de ander aan te nemen, want dan is ie voor jou ook verklaarbaar.

Tja.. dit denk ik ook.

En wat ik nog meer denk:
Het zou kunnen dat alles een reden heeft, dus alles verklaarbaar zou zijn, maar ik denk dat voor de mens nooit alles wat gebeurt verklaarbaar zal kunnen zijn. M.a.w. ik denk niet dat de mensheid ooit achter elke reden van elk gebeurde kan komen.
Dat we dit misschien wel willen is iets anders, dat schijnen mensen nodig te hebben, die verklaringen.. anders draait je hoofdje door :blink: en voel je je misschien nutteloos.... (waardoor je geen levensbehoefte meer hebt... De enige reden van leven is dus misschien wel om achter alles steeds een reden te vinden.. terwijl die er wel helemaal niet is, maar die bedenk je dan steeds maar en daar ben je dan ook heilig van overtuigd. :blink: )

--------------------
Lalalalalalalalalaaalaaaa smile.gif
Bert Jan
Posted on Dec 19 2003, 09:57 AM

Administrator
Group Icon

Group: Admin
Member No.: 1

QUOTE (rirosa @ Dec 18 2003, 23:38 PM)
De enige reden van leven is dus misschien wel om achter alles steeds een reden te vinden.. terwijl die er wel helemaal niet is, maar die bedenk je dan steeds maar en daar ben je dan ook heilig van overtuigd. :blink: )

Weet je dan zeker dat er geen reden is waarom je leeft? Misschien ben jij hier wel weer van overtuigd! :unsure:

--------------------
Ik ben niet orgineel in het bedenken van een leuke signature...
Lumina
Posted on Dec 19 2003, 16:53 PM

100-250

Member No.: 32

Volgens mij is alles wel verklaarbaar.

Dan volg je het oorzaak en gevolg principe. Logica is misschien ook relatief, dat hangt van het persoon af. Persoonlijk vind ik het erg grappig om steeds weer (voor mij) nieuwe logica in het leven en in mensen te zien. Zo van, hé, het klopt. Daarvoor zag ik de logica misschien nog niet, maar je leert toch steeds meer?

'Just because I don't understand, doesn't mean I can't.'

Op het moment dat een mens alles snapt, is het geen mens meer. Volgens mij zijn hebben we onszelf voor die tijd ook wel vernietigd. En perfectie bestaat immers niet, zover we weten; volgens mij, wordt diezelfde perfectie, dan ook direct de imperfectie.

enne jullie mogen janna niet zo pesten.. :fluit: :lol:

--------------------
New Dawn Guardian

~Lumina~
deosolis
Posted on Dec 20 2003, 10:42 AM

100-250

Member No.: 23

;) Misschien is dat het doel van alles en iedereen,...Perfectie.?
Lumina
Posted on Dec 20 2003, 10:55 AM

100-250

Ik denk t wel, maar ik betwijfel dat we het ooit zullen bereiken..

--------------------
New Dawn Guardian

~Lumina~
Willem
Posted on Dec 21 2003, 19:31 PM

0-10

Member No.: 71

Ik denk wel dat alles verklaarbaar is, maar dat wil niet zeggen dat wij mensen het kunnen verklaren Ik bedoel daarmee dat overal een reden is, of oorzaak en gevolg, maar dat wij mensen niet altijd zover zijn dat we alles kunnen verklaren

Verder ben ik geen voorstander van wetenschappelijk alles verklaren. De wetenschap is niet heilig en is veel te beperkt. Je hoort dikwijls heel veel tegenstrijdigheden. Wat vandaag wordt gepresenteerd als wit kan morgen wel paars zijn. Ooit zei de wetenschap dat de aarde plat was. Ook zei de wetenschap dat de mensheid slechts 10.000 jaar bestaat in deze vorm, terwijl er in aard en kolenlagen van miljoenen jaren allerlei sierraden gevonden zijn. In de versteende as van een vulkaan zijn voetsporen gevonden van rechtoplopende mensen van 3 miljoen jaar oud, terwijl wij zogezegd nog maar een paar 100.000 jaar rechtop lopen. De wetenschap beweerde ook eens dat alle planeten en sterren rondom ons draaide en dat de aarde stilstond. Voor de onverklaarbare afwijken van bewegingen van planten hadden ze hele mooie wiskundige verklaringen die ook echt klopten. En nu zijn die verklaringen dus nutteloos gebleken. Dus wetenschap is niet gelijk aan waarheid. Maar alles is wel op een of andere wijze te verklaren, alleen moet je de middelen en het verstand hebben om dat te doen. Gelukkig zal het nog wel een eeuwigheid duren voordat we echt alles ontrafelt hebben. Zo houden we nog wat mysteries over, en dat maakt het leven toch wel interessant. Kunnen we nog wat blijven zoeken. Wat heeft het leven anders voor zin? Altijd alleen maar bezig zijn met alleen maar iedere dag hetzelfde werk doen om je luxe artikelen te kunnen kopen is ook erg saai. Blijven zoeken naar vragen en antwoorden is wel boeiend, vind ik.

Groetjes,

Willem
Janna
Posted on Dec 21 2003, 22:25 PM

250-500
Group Icon

Group: Experiment
Member No.: 43

Dat ís toch juist wetenschap? Blijven zoeken naar vragen en antwoorden? Twijfelen aan oude beweringen? Wie zegt dat wetenschap heilig is? De wetenschap is niet een 'ze' die 'de waarheid' verkondigen...

Het is toch mooi van wetenschap, dat oude berekeningen als nutteloos kunnen worden verklaard? Dat is toch ook een stap(je) verder?

Wetenschap is niet bedoeld als 'waarheid' toch, het is denk ik bedoeld om steeds dichter bij de waarheid te komen. Stapje voor stapje, oude 'waarheden' als onwaar verklaren telt ook als een stap verder.

Wetenschappers die zeggen de enige echte waarheid te hebben ontdekt zijn niet erg wetenschappelijk bezig, lijkt mij.
Kritisch zijn, (be)twijfelen, vragen stellen en doorgaan met onderzoeken, dat lijkt mij pas wetenschappelijk.

Je hebt natuurlijk ook wetenschappers die naar hun gelijk toe wetenschappen. Dingen negeren. Dat vind ik :no: en :mad: !! Dat is geen wetenschap, dat is ontkennen van kennis!

Ik hoop ook dat we nog lekker lang door kunnen blijven gaan met onderzoeken, houdt het leven spannend.. :)

--------------------
Make the meaning gay!
Lumina
Posted on Dec 22 2003, 12:07 PM

100-250

Natuurlijk spreekt de weterschap zichzelf tegen. We ontdekken toch steeds meer?

QUOTE (Pilatus in Jesus Christ Superstar)
Well what is truth?
Is truth unchanging law?
We both have truths.
Are mine the same as yours?

Vind ik zo'n leuk zinnetje :D

Je moet nooit zomaar wat geloven. Er kunnen altijd dingen zijn die men over het hoofd ziet. 'Het brein' is niet almachtig...

imperfectie :)

--------------------
New Dawn Guardian

~Lumina~
Tardis
Posted on Dec 23 2003, 12:13 PM

500-750
Group Icon

Member No.: 7

QUOTE (Willem @ Dec 21 2003, 19:31 PM)
Ooit zei de wetenschap dat de aarde plat was. Ook zei de wetenschap dat de mensheid slechts 10.000 jaar bestaat in deze vorm (...)
De wetenschap beweerde ook eens dat alle planeten en sterren rondom ons draaide en dat de aarde stilstond.

Zeg Willem ben je wat dit betreft niet een beetje in de war met religie? Toen de kerkelijke macht nog echt invloed had liep het met mensen (wetenschappers, zeelui) die de platheid van de Aarde openlijk betwijfelden meestal niet goed af, Columbus was echt niet de eerste met een eigenwijze mening. Het heeft nog eeuwen geduurd voor de geestelijken officieel aanvaardden dat de Aarde rond de Zon draaide en niet andersom.
In de versteende as van een vulkaan zijn voetsporen gevonden van rechtoplopende mensen  van 3 miljoen jaar oud

Elders op dit forum staat wat over dit onderwerp met foto en al, we betwijfelen of het echt oude voetsporen zijn, het ziet er uit als een grap.
Dus wetenschap is niet gelijk aan waarheid.

Kijk maar eens bij de forumvraag of wetenschap en religie samen gaan, daar leg ik uit wat het meestal verkeerd begrepen woord 'wetenschap' betekent en wat het verschil met religie/geloof is. :)
Maar alles is wel op een of andere wijze te verklaren

Ben ik met je eens, alles heeft een verklaring, maar wij zijn niet in staat om voor alles wat we waarnemen een verklaring te geven. Kwantum mechanisch gezien speelt er zich een heleboel buiten onze waarnemingshorizon af.
Gelukkig zal het nog wel een eeuwigheid duren voordat we echt alles ontrafelt hebben.

Ik denk niet dat dit ooit zal gebeuren, er zijn mogelijk 11 dimensies en ongeveer 90% van wat er in het universum is (donkere materie) kunnen we niet zien.
Zo houden we nog wat mysteries over, en dat maakt het leven toch wel interessant.

Vind ik ook. ;)

--------------------
5 zintuigen zijn gelukkig niet voldoende om de realiteit te kunnen waarnemen.
hadewey81
Posted on Mar 6 2004, 23:31 PM

250-500
Group Icon

Member No.: 85

QUOTE (Marina @ Dec 1 2003, 02:07 AM)
Ahum, de bottleneck zit 'm denk ik in het feit dat iedereen een andere reden heeft en wat dan dus verklaarbaar is vorr de één is misschien onverklaarbaar voor de ander.
Tenzij, je bereid bent de reden van de ander aan te nemen, want dan is ie voor jou ook verklaarbaar.

damn............. :blink:
ikke denk is waar..... :ermm:

zit wat in (in brood ook......)

--------------------
Do you know the warm progress under the stars?
Do you know we exist?
Have you forgotten the keys to the kingdom,
Have you been born yet & are you alive?

Let's reinvent the gods, all the myths of the ages
Celebrate symbols from deep elder forests...
hadewey81
Posted on Mar 6 2004, 23:37 PM

250-500
Group Icon

Member No.: 85

QUOTE (Lumina @ Dec 22 2003, 12:07 PM)
QUOTE (Pilatus in Jesus Christ Superstar)
Well what is truth?
Is truth unchanging law?
We both have truths.
Are mine the same as yours?

Vind ik zo'n leuk zinnetje :D

i looooooooooooove JCS!!!!!!!!!!!!!!!

ik denk dat alles op spiritueel gebied bewijzen levert aan de gene die het beleeft; :yes: alleen kan de wetenschap daar geen ruk mee..... :no:

en das het grote probleem.....als het een probleem is..... :fluit:

(Posted Image)

--------------------
Do you know the warm progress under the stars?
Do you know we exist?
Have you forgotten the keys to the kingdom,
Have you been born yet & are you alive?

Let's reinvent the gods, all the myths of the ages
Celebrate symbols from deep elder forests...
peace
Posted on Nov 11 2005, 11:57 AM

0-10

Member No.: 263

persoonlijk vind ik dat niet alles verklaarbaar is kijk naar de grootste vraag van het leven: waarom leven wij. pas heb ik deze vraag proberen te beantwoorden maar dat lukte ook niet helemaal zie hier:

The meaning of life by Jamie Purves.

Life has no meaning except in the present.
The past is gone and the future may never exist.
What is the meaning, then?
Is it just "to live'?
That's very open ended.
If everyone lives, the meaning of life is fulfilled and all are happy.
What of death, then? Is it a part of living? Should humans live forever?
Is mortality the wall for the Meaning of Life?
What if there is another meaning?
What if everyone has an individual meaning?
If your meaning is to die so that another may live, what of that?
And if there never is a future, nor a past, and all that exists is now...
The answer is in everything you do at this once in a life time moment.

er is wel een conclusie maar ik heb nog steeds niet een direct antwoord op mijn vraag waarom zijn wij hier nou. niet dat wij zo belangrijk zijn maar er zal toch een reden zijn. kijk naar de insecten wereld de meesten hebben allemaal een functie die de andere weer overlapt bijv: mestkever ruimt mest op. het is een onbewust doel dat hij in zich heeft. maar wat is die van ons???
« Next Oldest | Vreemde theorieën | Next Newest »

Topic OptionsPages: (2) 1 [2] 

Hosted for free by InvisionFree (Terms of Use: Updated 7/7/05) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.2052 seconds | Archive