Links naar andere sites
Zoeken

Tijdreiziger Gearresteerd Wegens Beursfraude
SHREK
Posted: May 28 2004, 11:24 AM

250-500

Group: Members
Member No.: 14

Vreemd kranteartikel...
Tijdreiziger gearresteerd wegens beursfraude

Federale onderzoekers hebben een bijzonder succesvolle handelaar op Wallstreet gearresteerd wegens mogelijke beursfraude. De man claimt een tijd-reiziger uit het jaar 2256 te zijn!

De 44-jaar-oude Andrew Carlssin blijft bij zijn oorspronkelijke, bizarre verklaring voor zijn geheimzinnig succes op de effectenbeurs.

En dan dit...
Het enige wat hij wil is terug naar zijn tijdmachine om weer naar zijn tijd te kunnen reizen. Maar hij wil de lokatie van zijn tijdmachine niet prijs geven omdat hij bang is dat de techniek in verkeerde handen valt.

De onderzoekers zijn er vrij zeker van dat het verhaal van de man onzin is. Toch is er nergens een officieel document van Carlssin te vinden voor het jaar 2002. Ook staat hij niet in het geboorteregister. Niemand kan enig bewijs van zijn bestaan vinden voor het jaar 2002.

Zie de bron: www.nieuws-platform.nl voor het complete artikel...

Hij brengt het wel leuk! :D
arqrex
Posted: May 28 2004, 11:33 AM

500-750
Group Icon

Group: Experiment
Member No.: 106

Is idd wel een goede reden om je onder beursfraude uit te l*llen. :lol:

Maarruh als het waar zou zijn, dan kunnen we met een gerust hart naar 2012 toe leven. ;) :D

--------------------
"Bijna alles wat u doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat u het doet." - Mahatma Gandhi
Romaine
Posted: May 28 2004, 16:12 PM

100-250
Group Icon

Group: Moderator
Member No.: 24

Als ik naar de toekomst vand e aarde kij, dan zal geld niet de belangrijkste rol gaan spelen op aarde, wat nu het zo'n beetje (erg veel) wel doet. Het lijkt me dan ook niet realistisch dat mensen uit een toekomst hierheen komen.

Toch wel een leuk verhaal, is het bericht niet op 1 april bedacht?

Romaine
hadewey81
Posted: May 28 2004, 16:26 PM

250-500
Group Icon

Member No.: 85

QUOTE (Romaine @ May 28 2004, 16:12 PM)
Als ik naar de toekomst vand e aarde kijk, dan zal geld niet de belangrijkste rol gaan spelen op aarde, wat nu het zo'n beetje (erg veel) wel doet.

in principe heb je gelijk, maar ik denk dat het nog erg lang duurt voor dat zover is...... helaas moet er eerst iets gebeuren om mensen het licht te laten zien, en als het om geld draait, kan dat lang duren..... :cry:

helaas wordt zelfs nederland, en ik denk belgie ook, gerund door grote bedrijven. ZIJ maken de dienst uit, omdat ze voor de staatskas een belangrijke inkomstenbron zijn. Als zij hun zin niet krijgen, gaat het slecht met de economie, en gaat het slecht met de economie dan gaat het slecht met onze portemonee.......jammer maar waar......ik denk dus dat voor het zover is, dat geld onbelangrijk is geworden voor de grote massa, er nog heel veel moet gebeuren om de mensen te laten inzien, dat economische groei niet het antwoord is.

economische ontwikkeling is beter, en daar hoeft geld, theoretisch gezien, niet eens een rol in te spelen. groei kan stagneren, wat je ook wilt laten groeien, maar ontwikkeling gaat altijd door.

snap ik opeens waarom die tijdreis-eppo hier naartoe kwam, hij kon zijn bankrekening natuurlijk niet loslaten!!!!!! :lol:

dus die toekomst van romaine ligt waarschijnlijk verder weg dan ik zou willen...

--------------------
Do you know the warm progress under the stars?
Do you know we exist?
Have you forgotten the keys to the kingdom,
Have you been born yet & are you alive?

Let's reinvent the gods, all the myths of the ages
Celebrate symbols from deep elder forests...
DeDenker
Posted: May 30 2004, 11:49 AM

250-500
Group Icon

Member No.: 76

Als je de beschikking hebt over technologie waardoor je in staat bent in de tijd te reizen, dan ga je niet speculeren op de beurs. Tenzij je knettergek bent. Ik vind het wel een mooie stunt. Je bent immers onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Ik ben benieuwd hoe ze gaan bewijzen dat hij niet uit de toekomst komt.

--------------------
Mundus vult decipi, ergo decipiatur
Janna
Posted: May 30 2004, 13:52 PM

250-500
Group Icon

Member No.: 43

Kennelijk is hij een gepassioneerde beurs-man, als dat is wat je gaat doen als je kan tijdreizen...!! Kon hij echt niets interessanters bedenken om te gaan doen? :mellow: Of het is de bekende rampspoed-voorkomings-actie. :rolleyes:

Maar dat Carlssin-verhaal, wieweet komt er straks een figuur die zegt, ja goh ik ken hem, hij heet geen Carlssin, hij heet zo en zo, ken hem daar en daar van, hier een foto, stunt over, jammer! Best wel een risico toch, voor als het een stunt zou zijn.

Enne:

QUOTE (http://sec.broaddaylight.com/sec/FAQ_19_16002.shtm)
Question:
Is the Andrew Carlssin case for real? 

Answer: Answer last updated: 03-31-03 
Many investors and other members of the public have asked us about news reports concerning the Andrew Carlssin, an alleged "time-traveler" who supposedly made a fortune in the stock market by trading in the year 2003 based on information gleaned from his travels to the future. The reports appear to be a hoax. The SEC has not, in fact, brought an enforcement action against any such person. 

Nou..

--------------------
Make the meaning gay!
Tardis
Posted: Jun 1 2004, 12:26 PM

500-750
Group Icon

Member No.: 7

Als hij een krant uit 2256 bij zich heeft kan hij bewijzen dat hij uit die tijd komt.
Op de veiling van Christie's zou zo'n krant wel een paar miljoen kunnen opbrengen denk ik. ^_^ In zijn plaats zou ik een voorwerp met technologie uit de 23ste eeuw meenemen en patent op die techniek aanvragen, daar verdient hij veel meer mee dan met aandelen. Of eind jaren 80 een softwarebedrijf beginnen en dat Microsoft noemen. Maar dan nog... als de beurs over twee eeuwen nog bestaat had hij als tijdreiziger vlak na de crash in 1928 veel aandelen van bedrijven die in 2256 nog steeds op de beurs genoteerd zijn op naam van de familie laten schrijven, dan was hij in één klap gefortuneerd geweest.

Zouden er in 2256 geen voorschriften zijn die speculatie met voorkennis verbiedt? En is het niet een beetje onverstandig om kenbaar te maken dat je tijdreiziger bent, alleen al uit zelfbescherming?
Ik vind het wel een mooie grap, zeker als hij straks wordt veroordeeld wegens handel in aandelen met voorkennis, tijdreiziger of niet.

--------------------
5 zintuigen zijn gelukkig niet voldoende om de realiteit te kunnen waarnemen.
arqrex
Posted: Jun 1 2004, 13:46 PM

500-750
Group Icon

Member No.: 106

hoe je het ook wend of keert, het blijft voorkennis. :D

--------------------
"Bijna alles wat u doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat u het doet." - Mahatma Gandhi
Tardis
Posted: Jun 1 2004, 15:43 PM

500-750
Group Icon

Member No.: 7

Ja, als RTL nog eens een top 10 van de domste smoezen opstelt kan deze er wel bij.

--------------------
5 zintuigen zijn gelukkig niet voldoende om de realiteit te kunnen waarnemen.
Keesb
Posted: Nov 13 2004, 14:00 PM

50-100
Group Icon

Member No.: 144

Inmiddels zijn we een half jaar verder en niemand die meer iets verneemt van deze tijdreiziger of wat er mee gebeurt is.
Toch gewoon een komkommertijdartikel?

--------------------
Keep an open mind.
« Next Oldest | Mysterie nieuws | Next Newest »

Topic Options

Hosted for free by InvisionFree (Terms of Use: Updated 7/7/05) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 1.4780 seconds | Archive